Wednesday, June 12, 2013

Grantham RoAd Amazing Race...

Bunyik can best tak???? Apa ke benda tu yeaaa???? Alaaaa game cam amazing race ler.


Today kiter sengaja buat game tuk bebudak niii...  misinya bermula ngan bila anak2 & en asben gi school dan delivery order (hadiahnya leee) sampai. 

Berpulun ler sang ibu berperang ngan khaleef wat tugasan & clue.Tak banyak pun check point nya... Tapi... Tugasannya boleh tahan ler..



Amazing race bermula dari luar rumah.... sebaik aje kitorg turun keter tuk beli brg keperluan sephia (school trip esk)


Checkpoint satu
(saya berada di bwh kepala anda ketika mengantuk. Saya bewarna merah jambu)
Lokasi clue:bawah  bantal di bilik sephia
Tugasan yg perlu disiapkan : jwb soalan sains...



Checkpoint dua (khaleef sepatutnya tidur di sini.. Tetapi dia tidak mahu)
Lokasi clue: baby cot di bilik kami
Tugasan BM (simpulan bahasa),



Checkpoint ketiga
(Ibu suruh along simpan baju dia... Dimanakah saya?)
Lokasi clue: Dlm almari bilik kimie
Tugasan di checkpoint tersebut adalah soalan-soalan feqah/tauhid & sirah...





Checkpoint 4,
(bila nak main, ibu suruh ke sini)
Lokasi checkpoint: basement
Tugasan :bhs arab.



Hihiihiii.... Kemudian mereka kena serahkan tugasan mereka untuk dapatkan final clue.


Before kiter bg final clue... Kiter mintak depa berdua ambilkan ibunya segelas jus apple.... Off course depa jumpa final clue... Sebabbbbbbb....


Final clue.... Kita letak Dalam peti sejuk!!! Hahahaaaa....
Clue nya berbunyi (ibu selalu isikan saya dengan air
atau kain. Saya bewarna hitam. Teka... Siapa saya?)




Actually hadiah dia depan mato jer... Kiter letak sebelah tv...
Biler selak sikit bwh baldi itam tuu... Taraaaa.... Set bingo sebagai ganjarannya. Ni game yg depa idam2 kan sangat!!!




Setelah melalui beberapa check point dan melengkapkan tugasan.... akhirnya mereka berjaya gak menemui set bingo niii



Now... start de war!!!! 

To my kids.... Moh kita ENJOY!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails